Måndagsbubbel

Vilket trevligt koncept. Var på klädparty hos en annan mamma här i trakterna. Med ännu ett gäng mammor. Vi shoppade kläder, umgicks och drack lite bubbel och åt massa gott. Och konstaterade, så här borde man göra oftare. Inte kanske shoppa kläder, men träffas över lite bubbel.

Nåja, nu har jag varit hemma sedan en timme tillbaka. Gjort lite läxor med 7-åringen, fyllt diskmaskin och pratat strunt med familjemedlemmar som ändå inte lyssnar. Då kan jag lika bra sitta på datorn en sväng. Säger man så? Ens i svensk-Finland. Att sitta på, eller säger man "vid datorn"?
Kanske blandar med att man är "på nätet".

Varit igång sedan 5:30 i morse, hade morgontur. Man är alltid lite seg mot kvällen sedan. Få se hur det känns imorgon kväll, då har jag lovat göra dubbeltur; alltså 7-22 (och ingen skumpa).
Vi tänjer alla åt höger och vänster nu då det varit mycket sjukfrånvaron bland personalen. I lördags skulle jag varit ledig men då det fattades massa folk hoppade jag in på kvällstur.

Som tur trivs jag på jobbet och har väldigt trevliga kollegor.

Tänk, snart är det april. Och påsk. I fjol var hela familjen, inklusive Mommo, till Barcelona över påsk. Det var lyckat! Vi gick typ 18 km till dagen, det var varmt och mycket att se. Vädret var perfekt.

I år tänkte vi faktiskt bara vara hemma över påsk. Det kliade nog i fingrarna att boka in nån trip men äldsta sonen (14) ville att vi inte planerar in något. Jag är ledig lördag, söndag och hubby ska försöka hålla ledigt hela påsk. *ritar kors i taket*.  Det är ju första våren i Huset, så kanske man kan fixa på gården lite. Eller nåt. Tänk om jag äntligen sku få upp "mina" sovrumstapeter, som jag beställde före vi flyttade in förra juli, och nu bara samlar damm på mitt nattduksbord. Tyvärr får jag inte upp dem ensam, och glömmer bort då när vi nån enstaka gång är hemma båda vuxna. Och skulle ha tid.





2 kommentarer:

  1. Roligt att du nämnde mej i din blogg ;)
    Jo, det var nog härligt att umgå och ses en helt vanlig vardag. Det tycker jag vi gör på nytt snart. Genast då det blir lite varmare kunde vi ju gå och sitta på någon terass i våra hoods, eller va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, hänger på! Kanske i början på maj! :) Bra att stöda lokalt, plus att då kan man ta cykeln också..hehe.

      Radera