Roliga tider

Det har varit mycket kul de senaste veckorna. Och varmt, så varmt. Blivit lite dåligt med bloggande. 
Lediga stunder har vi besökt stränder, där det varit algfritt. Väldigt tråkigt att det nuförtiden under bästa simtider på sommaren, kommer alger. Men, vi har alltså hittat algfritt också, där de blåst förbi. Fast efter vad jag läste i HBL igår (?) så betyder det inte att giftet är helt borta ändå. 

Vi har också varit på min yngsta brors bröllop i Borgå. Det var väldigt roligt och avslappnat bröllop. Brudparet vackert och maten god. Vi åkte till och med på efterfest med karln, och var hemma vid 4:30 på morgonen. När det hänt senast kan jag inte komma ihåg. Nu är alltså alla 3 brorsor gifta. Och jag har alltså fått 3 fina svägerskor och vänner. 
Ena svägerskan fixade frisyren åt mig till bröllopet, det var himla snällt av henne. Klänningen köpte jag i Tyskland på roadtripen, och sandalerna i Frankrike. Dom är kanske mer bekväma än eleganta ;) 


Tack för frisyren!


På bröllopet fanns en proffsig fotograf; Niko Laurila, Borgåbo, som fotade helt fantastiska bilder under hela dagen. Jag blir sugen på att gifta om mig bara för att få sådana bilder. Visar nu bara några få här, med respekt för andra gäster och så. 
Men helt sjukt fina bilder har han tagit och hans verk finns att besådda på både instagram och Facebook. Kanske man kunde boka en familjefotografering? 



Fångade i ett selfie-moment :) Av Niko Laurila
Min yngsta bror och hans fru! Av Niko Laurila

Jag och hubby. Av Niko Laurila



Här är vi alla syskon med respektive + mamma :) Av Niko Laurila

Japp, foxtrot. Av Niko Laurila
Vi har också varit till Pargas på min kusins konfirmation. Gassande sol, men ett dopp i det blå före hemfärd räddade oss.
I Kalkstrand har vi varit flera gånger och simmat. Det var +26 i vattnet, visst vid ytan men ändå! 26!

Kalkstrand
Pargas

Färdig för konfirmation
Dryga 20 minuter och svetten fullkomligt rinner!
Jag och 13-åringen (snart 14) har också börjat lite lätt med joggning. Vi kör 5 minuter promenad, 2 minuter jogg x 3 ett par gånger veckan. I den här hettan har det varit mer än tillräckligt. Nästa vecka ska vi öka joggat och minska promenaddelen. Tanken är att vi ska klara av 5 km jogg i höst. Känns avlägset men..

Och kvällsdopp i vårt vackra östra Helsingfors har det också blivit <3

Kallviken


Ännu mera dopp i Kalkstrand. Plastormen som ska skrämma måsar skrämmer mig varje gång. 

Mellan festligheter och sim, har det varit jobb, badmintonturnering i familjen, syskonbråk, syskonkärlek, kompisar hit och dit, grillat och halvfabrikat, kinarestaurang och i kväll var det bio! Mamma Mia 2:an, den var bra och sångfylld.

Nu är det dryga 3 veckor kvar av barnens sommarlov, känns som lite och mycket samtidigt.
Själv har jag jobbat och på avdelningen har vi fullt, så det är rätt bråda dagar och man är alltid lika glad (förvånad!) när man kan sluta i tid.

Det här blev lite hoppigt inlägg kan tyckas, bilderna kom inte riktigt i den ordning jag tänkt.
Nu närmar det sig midnatt, 2 extra barn här i natt, en del sover ute på terassen. Jag ska först till kvällstur och karln ännu senare på jobb imorgon. Skönt att inte behöva "stressa" i säng. Även om det kunde göra gott, att sova ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar