Välkommen

Den som känner mig sedan några år tillbaka vet att jag bloggade lite förut också. Den bloggen är nu glömd och gömd och jag blir mest bara generad av tanken. Vågar inte ens gå in och läsa (jo, jag kan se den än).
Hursomhelst, nu var det faktist inte jag som kom med idén om blogg.  Nån i huset tänkte att vi kunde skriva om vår Roadtrip vi planerar till sommaren.  Och då kände jag suget igen, av att få skriva av sig lite.
Men jessus vad jobbigt det var att komma igång. Så kom jag ihåg riktiga orsaken till att jag slutade blogga, det var så besvärligt att få in bilder i bloggen från mobilen. Eller det gick men de kom hursomhelst. Och det var nog i samma veva det gick åt det hållet att alla foton togs med mobilen och inte med kameran. Och det har en tendens att gå så då att, bilderna kommer inte längre än till mobilen.
Så tänkte jag nu då, att det måste ju gå smidigare idag att blogga än då. Men ack nej. Startade upp en på wordpress, men fick inte hela sidan att bli till nånting. Kunde inte med layouten. Blev bara irriterad och raderade allt. Så försökte jag en annan kväll med simplesite som verkade simpel. Men när jag reggat mig märkte jag att det var begränsningar på inlägg och bilder och allt.  Så nej.
Det fick bli blogger, igen. Men nu har jag svårt här att få tillfredsställande layout här med. Och bilderna, suck, är ju fortfarande i mobilen. Blogger har ingen app för iphone längre, utan måst logga in på Google "vanligt" från mobilen, och och via det till bloggen och tillföra bilder. Alltså hur krångligt kan det vara? Eller så är jag bara ovanligt trög. Allt var bättre förr. Då när man fotade med kamera och överförde bilderna till datorn.

Ja, mer om Roadtripen och livet får det bli senare. Ska odla påskgräs nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar