Lite halvtidstankar

Nu har det redan gått halva tiden av vår bilsemester. Eller redan och redan, på ett sätt känns det som att vi varit i farten långt mera än 9 dagar. Känns som att jobbet är långt borta och när jag försöker komma på vissa termer som används i jobbet, så kommer jag inte på. Nån slags semesterdementi kanske.

I mina dag för dag inlägg har det inte hunnit komma med så mycket reflektioner som jag själv kanske önskat och hade tänkt. Det beror mycket på att wifi:n på våra boenden varit rätt dålig och att varje inlägg tagit ganska mycket energi då det laggat så mycket. Bara att få upp bilderna har varit ett projekt i sig. Tillika vill jag så gärna ha med bilder, det är lite som en bilddagbok. Märker redan nu när jag kollat bakåt att det är många "ajjoo" upplevelser.

Hursomhelst. Vi har åkt runt 1000 km. Tankat en gång. Båda delarna mindre än vi räknat med. Å andra sidan har vi lite längre körsträckor framför oss.

Att vara 4 personer tillsammans mer eller mindre dygnet runt, kan också stundvis vara påfrestande, ifall det verkar som att allt bara är frid o fröjd hela tiden :) Vi har alla haft våra sämre stunder och varit barnsligt griniga, men allra mesta tiden har det varit bra ändå. Pojkarna knuffar på varann lite mellan varven, men det hör väl också till.

Allt har gått som vi planerat, det är jag kanske mest förvånad över! Att det bara var att lite halvseriöst pricka in en rutt, boka boenden (allt via booking.com) lite där vi tyckte att det lät bra. Parkeringen har kanske då varit det som kunnat orsaka lite huvudbry, men hittills har det löst sig!

Det här är nog ett minne för livet. Vädret har stundvis varit för varmt, men för det mesta behagligt. Skulle inte rekommendera en sån här resa senare på sommaren, då kan det nog vara tufft att sitta i bil och även promenera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar